Wednesday, May 5, 2010

KAMI

Tahun 1990 dah berlalu 20 tahun dulu. Lama tu... Alhamdulillah kerana Allah beri peluang untuk kami menghuni alam yang seketika ni..


Kami adalah kembaq... Aku ngan dia. Dia tu ngan dia sorang lagi. Kenapa eh..?? Sebab kami 2 lelaki n 2 perempuan.. Huhu~~ Dulu kami membesaq bersama.. Tapi kami mula mengorak langkah membawa hala tuju masing2 18 tahun kemudian. Sekejap saja masa berlalu.. Mereka2 yang aku maksudkan adalah sepupu-sepupu aku. Bulan lahir ja lain..


Meh aku story serba sedikit tentang kami yg jadi cucu Tok Misah..



Ni mesti la aku.. Hehe. Blog owner.. Antara kami b'4.., aku yg paling sulung dalam kategori kami yg dilahirkan pada tahun 1990. Aku bulan 1. Skg aku study kat SIIUC.. Huhu. Biasanya lau cuti semester.., aku akan geng ngan Mamat. Ya la.. Amie cuti cam student ain.. 'Ammar setaun sekali baru balik.. Cuti dia mmg lari banyak dpd aku.. Tahun depan.., insyaallah aku grad.. Doakan aku.. Nak teruskn perjuangan lam degree plak. Aamin....



Beliau adalah Muhammad Azri bin Ahmad. Kami panggey dia Mamat.. Ayah dia aku panggey Njang. Haa.. Hat ni siri kedua bagi tahun 1990. Dia lahir bulan 5. Baru lepaih ja b'day dia.. Hepi belated birthday yg ke-20. Aku lupa nak wish kat hg.. Kalut MUET.. Wat x taw lak. Hahah. ampun.. La ni aku ngan dia kamceng gila. Best-est cousin. Dia kena la geng ngan aku.. Hahahaha. Dah dia sorang ja the only guy pupu yg tinggai. Heheh. La ni bertapa kat DQ.. Sama cam aku.. Taun depan perjuangan lam diploma habeyh. Aamin... Nama glam di kalangan anak2 buah adalah Pak Ngah Mamat. Satu2nya anak lelaki lam family beliau. Uishh... Tertanya2 gak gf dia sapa.. X nyempat nak korek rahsia dia.. Haha.



Ni plak Pak Su 'Ammar a.k.a 'Ammar bin Fadzil.. Ayah dia Ngah aku.. Dilahirkan pada bulan 9. Dulu aku ngan 'Ammar ngam abes... Nak cari dia, cari la aku.. Insyaallah aku taw mana dia ada walawpun aku x dok kali ngan dia. Segala macam rahsia dia lam tangan aku.. Hahah. Kadang2 dia nak p mana2 ngan Mamat.., mesti ajak aku gak. Keputusan SPM yg cemerlang telah membawa beliau p study kat Egypt. Aku sdeyh oo tym dia nak p. Rasa cm hilang sangat2. Pasni jadi la beliau Dr. 'Ammar. Aamin.. Dia niyh anak bongsu lam family.. Merap.. Hahah.



Pupuku Karimah binti Zakaria yg paling muda antara kami 4 orang. Dia bulan 11. Nama Karimah.., tapi panggey Amie. Apa derr.. Mak dia, Lang aku.. Huhu. Dia ni adik beradik semua perempuan. La ni study kat KUIN. Anak buah dia ada 6 orang.. Nama glamer satu g Cu Amie la.. Nak banding ngan aku..., dia x banyak cakap cam aku.. Hehe. Kami mmg ngam.. Tabiat sedia ada.., baca novel. Lau dia baca.., x yah ajak dia watpa.. Kalw bleyh telan buku tu.., tah lama dah dia telan. Hehe.


Fakta tym kami kecik2 dulu. Aku ngan 'Ammar, Amie ngan Mamat. Haha. Sat ja masa berlalu.. Huhu~

Sekian dari KAMI

No comments:

Post a Comment