Tuesday, October 20, 2009

How Can I Say Towards This..??

bukan aku nak prejudis terhadap kaum Baba aku sendiri. jasa yang kaum ini taburkan sangat banyak. tapi aku kesal ketika mendengar realiti cerita kehidupan yang secara x sengaja aku dengari. memanglah x elok aku curi dengar. HAL ORANG DEWASA. tapi aku sudah 19 tahun. x lama lagi aku akan menginjak ke angka 20 tahun. dan aku rasa aku bukan lagi anak2 kecil yang buta untuk menilai kehidupan. cuma akan dikategorikan sebagai kurang pengalaman hidup.

yes!! men have green light to have 4 wives. tu kelebihan depa dari sudut agama Islam. yang tu memang x bleyh ditentang, disangkal, diubah sama sekali. undang2 Allah. tapi yang aku heran.., lelaki suka berahsia dengan niat depa yang nak kawen banyak tuh.. taw2, depa dah kawen dengan isteri baru. ape kes niyh..??

aku bukan nak bantah, tapi aku ada terbaca majalah nur mengatakan "percayalah... lumrah wanita, mereka serahkan seluruh jiwa raga apabila bergelar isteri." sekurang-kurangnya wahai lelaki..., nyatakan hasrat untuk berkahwin lain. memang akan hancur luluh hati sang isteri tapi setidak-tidaknya hati dia x akan hancur luluh bersepai... daripada lelaki yang telah menipu isterinya. mungkin bertahun2 si isteri x taw suami tercinta telah berkahwin lagi. pernahkah lelaki2 ni fikir.. mereka menipu orang yang dicintai..?? orang yang dicinta beb! bukan orang asing yang x pernah dikenali...
-TUTUP CERITA-

No comments:

Post a Comment