Monday, January 16, 2012

HERO MALAYA vs HERO KOREA

Assalamualaikum.. ^^

Hampa taw dak kenapa aku wat entri niyh..?? Sebab member2 aku selalu kutuk aku. Erkkk~~

Sebelum tuh... Mari mengimbau kenangan bagaimana jejaka Korea telah menembusi jantung i..

------------------------------------------------------

Begini ceritanya..

Hampa ingat dak kehangatan ceta Winter Sonata..?? Bae Young Jun ngan Choi Ji Woo. Aku Darjah 4 time tuh.. Masa ceta Winter Sonata niyh on air kat Tv, aku x tengok. Tapi member2 aku semua pakat dok tangkap chentan ngan Bae Young Jun.

Uh, puhleaseeee la.. Bila depa tanya apasai aku x suka ceta tuh sebab masyuk gila.. Aku ingat g jawapan aku kat depa.. Hampa taw dak apa..??

"Hero tua. X hensem."

Hahhahahahahaa. Then masuk ceta kedua kat Malaysia.. Apa dia..??? Mesti laa Autumn in My Heart.. Haaa.. Hero Korea pertama yang bertakhta di hatiku.. Time niyh memang aku follow aa.. Satu kepelikan.., kengkawan aku termasuk sepupu sepapat aku semua tangkap gila kat Song Seung Han. Aku sensorang aku ja tangkap chentan kat Won Bin.. So x payah la tarik rambut berebut ngan sapa2. Ni kalaw Won Bin taw mesti dia syok sampai tidoq x lena.

_WON BIN_

Then aku layan ceta My Girl.. Uihhh.. Semua pakat suka kat Lee Dong Wook. Aku sensorang ja suka kat Lee Jun Ki.. Kekekekeke. Pendek kata kebanyakan ceta aku memang suka kat hero kedua. Hahahahhaha. Bukan apa.., watak Lee Jun Ki lam ceta niyh funky gila.. Dia la hat dok mebangkang, dia la hat x serius, dia la hat playboy, dia la hat baloq liat nak masuk office. Reja dia perabih duit ja.. Kekkeekeke. Terbaikkk.

_LEE JUN KI_

--------------------------------------------------------

Tapi..., la niyh carta dah berubah. Berubah ka..?? Dak jugak sebab Won Bin memang maintain laa yang aku suka.


My now and forever, SIWON CHOI

*weyh aku memang suka hat nama ada WON.. kekekeke. SiWONBin*

Definitely!! Kalaw x, x kan la bsepah gambaq Siwon lam blog aku. Untuk pengetahuan semua.., aku wat account Twitter sebab Siwon. Hahhahaha. Yep3. Memang aku gila. Tapi tu la hakikatnya. Hehe. Dan kalaw aku tengok dia attach gambaq lam Twitter memang aku menjerit, melalak, meraung, menjerit macam mak lampiaq. Aura Siwon memang len macam. Aku fall in love kat dia masa tengok MV No Other. Sampai la niyh dia ranking 1st di hati i taw.. *mata jadi love* tah la wey.., cinta itu buta dan membutakan. Hahahahaha. Walaw macam mana sekalipun gaya rambut dia, dia tetap 1st ranking di hati i.. Kekekekeke. Aku lebih pandang dia sebagai actor nak banding ngan artist. (^_~)


KIM HYUN JOONG

Aku suka dia.. ^^ Ceta dia yang aku tengok mesti la Playful Kiss ngan Boys Over Flower. Watak dia memang coooooool habeyh. Bling2 aku tengok. Lam dua2 ceta niyh dia jadi seorang yang dingin tapi dalam hati bertaman2.. Halamak.. Seriously, bagi aku dia memang x macho. Dan seriously jugak.., aku memang tangkap chentan ngan suara dia.. Mamat Korea yang suara serak2 basah 2 orang ja yang bikin i cayaq. Suara dia dengan Jae Joong. Haha. Ouchh!! Walawpun aku kenai SS501 dolu dpd Super Junior.., tapi maafkan aku Hyun Joong, Siwon juga yang menang carta di hatiku.


YUNHO

Weyh aku tataw pasai pa aku suka kat dia. Tapi bagi aku dia memang fulled of charismatic. Haa.. Dalam Poseidon dia blakon jugak sekali ngan Siwon. Mari kita tengok aku sakit anak tekak ka dak masa tengok Poseidon nanti. Hahahaha. (^_~)V

Ok. Dah. Cukup. Enough. Aku rasa setakat la depa 3 orang ja yang bertahan. Hat len, bila aku tengok, aku aaaaaaaaaaaaa. Then bila habeyh ceta tuh. Stop la aura chenta aku kat depa. Hahahaha. Sedangkan pantai lagi berubah apatah lagi aku (ayat bajet macam playgirl. ewww~~ geli..)

Beralih kepada Hero Malaya..

Bila aku suka jejaka Korea.., aku dikutuk. Bila aku suka jejaka Malaya pun aku dikutuk. Weyyy!! Series x paham.


1- REMY ISHAK

For sure pilihan 1st jejaka Malaya yang aku suka adalah Remy Ishak. ^^ Weyh bagi aku muka dia memang klasik gila. Penuh dengan kemelayuan. Memang ciri2 pahlawan Melayu la orang kata. Haaaa.. Aku layan chentan bila dia blakon lam cita Nur Kasih. Oh Adam.. ♥

Ni respon member aku a.k.a Leya.., "Ahh kau.. Yang macam bangla memang kau suka" (-_-) x pa la.. Aku tabah laa ngan kritikan depa. Nak wat cna.. Taste aku cam uu. Hahahaha.


2- BRONT PALARAE

Oh my Tengku Hussein Mentibang.. *mata jadi love* Weyh..., masa dia blakon lam ceta Sindarela memang aku bling2 habeyh aa. Sejak dpd ceta tuh aku memang suka gila kat dia. Sangat. Kan lam ceta Juvana dia jadi Encik Raja yang jahat menyonglap duit Sekolah Wira Bakti. Semua kengkawan aku nak tengok Zahiril Adzim, aku sorang ja nak tengok Bront. Hahahaha. Ok. Dia hensem ka dak..?? Dak kan? Hehe. Sorry Bront. Tapi bagi aku dia niyh manis dipandang. Bak kata teacher aku dulu, "Black is beauty" *=P


3- ADI PUTRA

I love his style, i love his voice, i love everything about him.. Dia memang cool. Gorgeous!! Hehe. Tapi dia warga Singapore yang mencipta nama di Malaysia. So nak kira macam mana..?? Adushhh.. Basically, dia memang romantik gila.. Either lam acting or in real life.. (^_~)


4- STEPHEN RAHMAN HUGHES

Aishhh... Steve Rahman bagi i jatuh chenta kat dia masa i tengok Merong Mahawangsa. *mata jadi love lagi* Aku x ingat dah berapa kali aku ulang tengok ceta tuh.. Serious.., memang cool teruk. Oh no!! Dia pun mixed blood jugak. Hmm.. Masa aku taw dia jadi hero lam Puteri Gunung Ledang bgabung ngan Tiara Jacquelina.., dalam hati aku macam.., "Eh, dia ni sapa..?" Dia memang sesuai jadi watak hero zaman perang.. Sampai masa, tiba waktu. Heheh.


5- BADDROL BAKHTIAR

The only hero Malaya yang aku minat dalam bidang yang berbeza.. Hehe. Hero bola sepak 1st yang aku kenai. Memang cool gila masa dia main kat padang.. Oh i loikeeeeee it!! ^^

--------------------------------------------------------

Therefore.., KENAPA AKU SUKA HERO KOREA..??

I have to say jejaka Korea TINGGI2.. Jejaka Malaya tak tinggi besa2 ja. Payah aku nak jumpa hat tinggi 180cm ke atas. Kekekke.

Dan secara kasaqnya.., jejaka Korea yang terlibat lam lakonan or nyanyian mempunyai education tahap universiti. Jejaka Malaya..??? Teeettttttt... No komen ah.. Hehe.

Tapi macam mana aku gila sekalipun kat hero Korea, jejaka Melayu tetap di hatiku.. ♥♥♥


p/s: Sila tengok iklan niyh. Demmmm!! Remy Ishak cool gila. Kalaw aku tengah wat reja pun.., aku akan berenti untuk tengok iklan niyh. Hahahahaa. AKu suka gila. Series! Iklan faveret niyh.. *;)




Love,
munirahazmi

2 comments:

  1. go kun ki!!! go yun ho!!~ cita rasa kita hampir sama!!~ hehe!~ sorry,, over act plak~ ^///^

    ReplyDelete
  2. hahahhahaa. as long as u enjoy it!! ^^

    ReplyDelete