Friday, January 8, 2010

I'm a youth..

Entah kenapa aku bangun awal pagi ni. Cepat pulak aku mengadap Mr. Lap kesayangan aku... Hmm, hari ni cuaca mendung disertai dengan gerimis hujan yang lembut mengenai kulit aku. Angin pulak tidak ketinggalan dalam memainkan peranannya yang bertiup sepoi2 sehingga terasa ke tulang belulang aku. Sejuk..

Aku bagaikan dalam mimpi. Siang semalam aku dapat merasakan pergerakan masa seolah-olah hasad dengan usia remajaku. Tapi malam tadi..., detik 12 tengah malam.., macam2 perasaan yang aku rasa. Bercampur baur-happy, sad, unbelievable, n many more.. Tapi yang paling ketara.., aku rasa sediyh sangat. Bila 12:00 a.m..., angka 1 aku hilang., menggantikan dengan angka 2. Kalaw beberapa hari lepas aku masih di angka 1.., malam tadi angka telah pergi selama-lamanya daripada hidup aku. Itu realiti, Munirah Azmi... Bukan khayalan. Berpijaklah di bumi yang nyata!!

(^_^) (^_^) (^_^) (^_^) (^_^) (^_^) (^_^) (^_^)

Munirah binti Azmi...,

Selamat menyambut ulangtahun yang ke-20. Semoga panjang umur, murah rezeki, & hepi selalu. Aamin...

Ya Allah ya Tuhanku..., ampunilah dosaku sepanjang aku menghuni alam ini. Kurniakanlah barakah dalam hidupku di atas muka bumi-MU ya Allah. Jadikanlah aku anak yang solehah kepada kedua-dua ibu bapaku yang telah bersusah payah membesarkan aku sehingga ke usia ini. Ya Allah ya Tuhanku, sesungguhnya aku jauh daripada pandangan ibu dan bapaku. Kau kuatkanlah imanku daripada terpesong dari landasan syariatmu. Lindungilah aku daripada menjadi fitnah dunia.Terangilah hatiku seperti mana engkau menerangi hati Imam Syafie. Ya Allah ya Tuhanku.., matikanlah aku dalam agama-MU ya Allah.. Sesungguhnya aku mahu menghuni syurga-MU di sana.Tuhan robbul jalil.., kurniakanlah aku jodoh yang baik, yang beriman, dan yang bertaqwa. Yang mampu untuk mendidik dan membimbing aku menjadi anak yang solehah, isteri yang solehah, dan ibu mithali. Yang mampu untuk memberikan aku kebahagiaan di dunia dan di akhirat. Sesungguhnya, aku mahu mendampingi dirinya di akhirat sana. Jika dia jodohku., aku mohon padamu ya Allah.., bukakanlah pintu hatiku seluas-luasnya untuk dia. Panjangkan jodoh kami hingga ke akhir hayat dan ikatkan hati kami untuk selama-lamanya.. Jika aku rindu pada dirinya.., aku mohon padamu.., lindungilah hatiku daripada merindui dirinya melebihi kecintaanku terhadap-MU, terhadap Rasulullah S.A.W, dan kedua ibu bapaku. Matangkanlah diriku bersesuaian dengan usiaku. Tenangkanlah hatiku saat aku diuji oleh-MU. Aamin....




Send a Teddy Gram at BlingPixie.com


p/s: X dilupakan juga kepada Mohd Izzat Fakururadzi yang berkongsi tarikh b'day yang sama dgn aku..



Hepi b'day yang ke-18, Jat. Semoga panjang umoq, murah rezeki, & dapat best result SPM 2009. Aamin.. Kalaw ada masa.., kita celeb sekali, insyaallah... Enjoy your teen.T-shirt hat ada 1 ja kat dunia niyh aku bagi kat hg.. Heheh





Custom TShirt Generator

No comments:

Post a Comment