Sunday, January 17, 2010

Sudahla..

aku pusing kanan, aku nampak handphone. aku toleh kiri, aku nampak handphone. aku jaga dpd tidoq, aku dok teringat handphone. aku nak tidoq, tergambar kat ruang mata handphone aku. aku masuk toilet pun aku tpkiaq handphone aku. semua reja x kena. murah sangat la plak ayaq mata aku dok teriak. gegeh la hg.. (sep bek x meroyan ja). Munirah!! bangun2. toksah dok melayan sangat sediyh hg tu.. wuaaaaaaaaaaaaa

oOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOo

sudahlah munie.. biaq ja la handphone tu... x dak rezeki hg..
mmg laa.. aku dah x kesah dah pasai henpon tu..

dah tu...?? dok mgenang apa lagi??
aku nak taw sapa yg curi fon aku ja skg niyh..

biaq la kat dia.. moga2 Allah bukak pintu hati dia hantaq balik fon tu kat hg..
halamak beb...!! aku pcaya dia x kan hantaq balik fon aku..

doa la bagi dia x mencuri dah..
huh. kalaw percubaan mencuri sentiasa berjaya..., x dak dia nak insaf. pintu taubat pun x tbukak..

x baik cakap macam tu..
apasai plak?! kalaw dah mencuri selalu membawa kejayaan kat dia.., nasihat p la, doa p la banyak mana pun.., dah kalaw dia nekad.., dia wat gak aih..

Allah... biaq la kat dia.. benda dah lepas..
mana bleyh biaq.. Sampai bila dia nak makan dit haram..

ala... henpon cmtu juai pun x sampai 3 rat, Munie..
kalaw x sampai 3 rat pun.., dapat 1 rat pun dah banyak modal dah kalaw nak kuaq g enjoy. janji ada duit.. ada duit semua jalan..

abaikan ja laa.
cakap senang la.. hat berbuih mulut mintak henpon tu aku.. bukannya aku mintak Mama terus beli. berapa banyak babak kecek baru dapat. dia senang2 ja rembat.

patutnya.., Mama lagi sediyh. dia x habeyh bayaq g henpon tu pakai kad kredit..
habeyh tu aku tuan punya ni cna...? x sediyh laa..

hg ni emo la.. poyo!!
poyo moyo.. biaq aa. hati aku cna.. aku x penah rembat harta org.., sekali org wat kat aku., temperature aku dah meluap2 mendidih dah niyh..

hang ni pemarah la.. cuba jadi pemaaf.. pendendam jugak hg ni ea..??
x dak makna aku nak marah, nak emo saja2. marah aku berasas okey!! aku x main la layan dendam.. aku cool ja. macam aku cakap.. i just want to know who did it. that's all..

ok2. fine.. apa yang x puaih hati..?? luahkan bagi habes.. x yah simpan2 lagi..
1st of all.., aku berterima kasih kat Mama ngan Baba. sebab apa aku cakap macam tu? sebab kesenangan yang depa bagi x timbul dlm hati aku walaw sekelumit or sebesaq zarah sekalipun nak curi orang punya.. kalawpun Mama ngan Baba x mampu bagi kesenangan kat aku.., didikan depa akan halang aku dpd wat reja terkutuk tu. susah macam mana sekalipun.., tolongggglah. jangan 'makan' hak org. jujur la dengan hati.. helluuu.. ingat senang ka nak jadi baik..??? mmg la susah.. tapi kalaw nak wat 1 benda tu.., tolong laaa. tolong ingat mak ayah kita kat rumah tu. bleyh x..?? mmg aku pun wat salah. tapi sampai bila hati nak tenang kalaw x zahirkan kemaafan dengan seikhlas hati. pikiaq jgn guna otak.. pakai akai hat Allah bagi tu. kalaw pakai otak.., hg pun sama macam lembu laa.. wahai pencuri.. jadilah seindah hiasan kat muka bumi ni. kalaw muka cun tapi akhlak macam taik.., g mampuih aa. lebiyh baik muka x lawa tapi hati terlebih lawa.. dah la. malas dah aku nak nyumpah seranah org. aku pun banyak benda nak pikiaq.. kalaw dok pikiaq bab henpon aku ja.. qo luu aku sem niyh. dah la sem lps jatuh gedebuk dah pointer aku. la ni nak kuaq bilik dah macam fobia.

nanti tym semester break nanti p la renew. ok?
mmg la.. InsyaAllah... tapi aku nak beli henpon t nak korek duit celah mana aku pon tataw. hehe.


Let bygones be bygones

dah2. sign out. banyak reja dok menanti.. udah2 le feeling melayan perasaan tu. he.. -HATI, PERASAAN, & JIWA.

p/s: yang aku taw.. aku mmg anti habeyh kat perkataan curi, mencuri, dicuri, pencurian, kecurian. heheh

No comments:

Post a Comment