Saturday, January 2, 2010

The Best Damn Thing!!

Semalam aku n the geng g Hospital Serdang. Tujuan kami p tu sebagai 1 syarat untuk lulus usrah untuk sem niyh. Sengal tui.. Hari2 jumaat cuti ni, tym tu laa nak wat. Baru plan nak bangkit lewat. Heheh. Kang kalaw x p, alamat kna repeat 2 sem. X kuasa aku. Huh..

So.., aku ngan Seha (kami 1 group) gagahkan diri bangun awai. Bukan x besa bangun awai.. Tapi 7.30 kami kna bkumpul dah. Hadoi.... Jerih aku jerih. Paling kurang kui 8.. Kami p 6 kereta. Kira konvoi la. Huhu. Kami bawak ayaq kotak ngan biskut sebagai ole2 sebab kami diberi keizinan untuk melawat wad kanak2 oleh pengarah hospital n sedikit souvenir kat nurse & doktor yang di bahagian tu.

Mula tu cuak gak. Aku ngan hospital ni lemah sket. Bau iodin pun aku x bpa nak tahan. Rasa cm nak pitam ja. Fiuh.. Hehe. Sep bek semalam aku steady. Wuahhahahahaha. Bila masuk ja.., aku jumpa ramai tahap umoq dak2 kecik. Tapi privasi laa.. 1 bilik ada 4 orang. Kesian.. Kecik2 lagi dah sakit macam2. Ada yang jangkitan kat usus, sawan, food poisoning. Tapi paling kesian kat sorang baby tu. Baru 3 bulan. Tapi selsema ngan batuk kahak. Paham laa kalaw baby yang kena. Dah seminggu dia kat hospital. Tera kita yang dah besaq pun kalaw kena batuk kahak.., maw sakit dada. Huh... Yang demam panas tu.. Merengek2. Aish... Kesian aku. Cam nak teriak ada gak. Sedih.. Adik yang ada jangkitan usus tu.., nama dia Aqilah. 2 tahun lau x silap aku. Cuba hampa bayang, usia kecik macam tu.., wayar dah berselirat kat dua2 tangan dia. Nafas pun lemah ja. Hati sapa x tersentuh beb. Semalam kami p.., ayah dia yang jaga. Ya Allah.., hebatnya kasih sayang seorang ayah. Walawpun kat tangan adik Aqilah tu ada wayar, dia gagahkan diri cium tangan salah sorang group member aku even time tu dia tengah baring. Kuat sungguh semangat dia. Semoga Allah beri kekuatan kat dia untuk sembuh balik. Aamin...

Ni depan pediatrik 5B. Group aku kena pediatrik 5A. Yang 5A sebelah kiri, 5B sebelah kanan.
Yang baju biru.., si Ceha yang 1 group ngan aku merangkap roomate aku dpd sem 1.
p/s: Woi ceha!! Busan dah aku reja gadap muka hang ja. hui3

Lagi 1 yang best pasai wad ni kan..., lukisan mural depa cantik.. Kalaw wad orang dewasa, x dak nak ada lukisan katon2. Hehe. Ish., kalaw aku masuk wad, aku rasa nak mintak dok wad kanak2. Seronok. Environment dia happening..

Aku rasa.., realitinya x dak eh burung jadi ambulans. Maw patah paruh dia angkat baby hat purata berat 3kg. Hehe. So, jelas terbukti tukang lukis mural ni mmg imaginasi dia unik abes aa. Kan?
La ni sapa tiru sapa? Kami senyum nampak gigi ikut ladybird tu ka.., ladubird tu senyum nampak gigi macam kami? Konpius3.

Banyak2 binatang kat c2, aku cop nak ambik gambaq ngan En. Rimau. Hehe. Sporting ja dia.

Minah ni saja suka menyebok. Aku ngan rimau dia ngan beruang.. Muka pun dah sepesen.. Naseb beruang tu x pakai spek ja. Lau x confirm adik beradik. Keh3

Aku pelik jugak.. Aku x penah jumpa bunga yang tersengih gila bila ambik gambaq. Hmm.. Musykilah.
Aku ngan harimau junior, encik ayam, ngan ladybug.

Memang seronok.. Macam2 perasaan bila dah balik dok lam reta Masya. Hepi, sedih, tersentuh ngan ketabahan budak2 tu. Rasa cm nak p lagi sekali pun ada. Sebab tu orang kata semangat budak2 lagi hebat dpd org dewasa. Betul x..?? Semoga kalian cepat sembuh. Aamin.... Hampa terlalu muda untuk menanggung semua tu. ~~

No comments:

Post a Comment