Friday, December 3, 2010

11 a.k.a November

Hai sayang.. I dah datang nak cita kat u niyh... Hehe.

Jeng, jeng, jengggg!!

Sebenaqnya aku nak blogging post kali ni dah lama.. Aku plan 29/11 lepaih. Tapi x kesampaian.. X pa.. Walawpun dah masuk bulan baru.., aku tetap x lupa kepada depa dan mereka. Bukan depa dan mereka tu sama ja ka..?? Memang laa.. Satu bahasa baku, satu bahasa kebangsaan aku iaitu bahasa Kedah... Haih. Bayak tya plak. Eiyshhh. Anak sapa la termenyampuk tanya niyh.. Hehe. Jangan mare..

Al sedia wal maklum, post yang wajib tiap2 bulan. Apa dia..?? Wish birthday... Pandaiiiiiii.. (^_^). Setelah aku menjadi detektif yang terer ala2 Conan, aku rasa bulan 11 punya b'day member mmg gila punya ramai. Hehe. 11 orang semuanya. Sesuaila dengan bulan 11. Weeeewiiitttt... Dengan ini..., aku mengisytiharkan bulan 11 adalah bulan Guiness Book of Records (mereng sat). Hahahahahaaha

Moh kita tengok sama2 b'day person.. Ta daaa.


4th November

Bermula seawal bulan. Syifa' Mohamad Azhari, anak my pupu iaitu Kak Chaq. Congrats dekat dia sebab dapat num 2 final exam kat skol. Tahniah kakak... (^_^) Tapi Cu x dak hadiah laa. Hihi. Hepi b'day yang ke-9.. Kakak, jadilah anak solehah kat Abah ngan Ummi sebab Kakak lah satu-satunya pendinding api neraka kat Abah ngan Ummi. You're the only daughter for them.


4th November

Next is Mohd Syafiq Mohd Tajudin. Kat Smkak dulu dia classmate aku masa form 1, form 2 ngan form 4. Tym skol dulu orang panggey Pit Din. Haha. Bila orang kata Pit Din aku rasa nak gelak hbeyh sebab aku panggey dia Baq, seiring dengan nama glam baru beliau di KTU. Hepi b'day yg ke-20. Teruskan perjuangan hang, Baq. Tomorrow never die..


6th Novenber

Anchik... Anak Kak Chaq jugak. Muhammad Sulhi Mohamad Azhari. Dia ni pantang nampak makanan. Aku rasa hobi dia makan. Hehe. Tengoklah ke'chubby'an dia. Mak Lang Epah kecik g pada dia. Hehe. Jangan marah naa Anchik.. Cu gurau ja. Hehe. Hepi b'day yg ke-10. Belajaq rajin2. Bagi dapat num 1 balik macam dulu. Ok??


15th November

My sayang, Mahfuzah. Yang..... Lama x jumpa hang. Uwaaa. Kangen bangat sih.. My sayang skg kat IIUM. Walawpun kami sama negeri perantauan.., kami x penah jumpa. Sadisnya. Hehe. Dia roomate aku masa Form 3. Kami dok bilik Rajin. Bila naik form 5, dia jadi prefect. Maka ter'paksa'lah dia buang sedikit demi sedikit perangai nakal. Kan Pujah, kan? Hehe. Ada masa kita WAJIB dating. Btw, i love u. Fyrdause..., tolongggg jangan jeles. Haha. Hepi b'day yang ke-20 yang..

21st November

My best friend, Muhammad Amiruddin Mustafa. Dia classmate aku tym form 4 ngan form 5. Kalaw aku gila habeyh kat Siwon, dia gila dekat Jaejoong. Tapi Siwon the best aa Med. Wawawawawa. He's single and available. Sapa yang nak kenalan.., bleyh la menghubungi 013- 425XXXX. Dia yang pesan kat aku suh promote. So, aku x bsalah.. Aku taw hang hbeyh sem dah. Then, selamat masuk ke gerbang degree Jae Med. Haha. Hepi b'day yg ke-20 beb.


24th November

Pupu-chan.. My cousin, Amie. Tp la ni aku suka panggey dia nama penuh. Karimah. Nama Amie tu aku x taw laa dapat mana sebab dpd kecik g aku ngan pupu2 yang lain panggey Amie. Dia anak Lang aku. Eh, eh. Apa khabar kamu selepas semua kakak-kakakmu telah berumah tangga? Haha. Hang jangan cuba2 nak langkah bendui aku k..?? Akakakakaka. Bak kata Pak Lang Man, bila ada ja Amie ngan Munie.., dok dengaq depa gelak ja la. Hehe. Hey, sepupuku! Sanah helwah yg ke-20. Aparaa aku nak masuk 21 dah nih. Adehhh..



29th November

Aku panggey dia CEO. Tapi nama seperti yg tertera di kad pengenalan adalah Nurul Huda Tirmizi. Hehe. Kenapa aku panggey dia CEO? Sebab dia agen topup. Maafkan aku Huda.. Hahah. Huda niyh bestfren kepada pupu aku, Epah. Kira kami 3 orang 1 kolej laa.. Dia mesti stres ngan aku sebab kalaw aku cari Epah x jumpa, alamat num dia la yang aku call. Huhu. (#_#) <<-- muka stres dia. Akakakaka. Semoga berjaya dalam bisnes. Hepi b'day yg ke-18 Da..


29th November

My inspiration.... Beloved Mama, Roshidah Awang. Oh!! Beliau sangat cengey b'banding dengan Baba saya. Hehe. Tapi sejak2 aku dah besyaq niyh.., tahap cengey Mama aku dah kurang berbanding dulu. Kalaw aku gaduh or selisih pendapat dengan Mama, Baba la yang jadi penyelamat keadaan. Yeah!! Baba superhero antara aku ngan Mama la kiranya. I luv u, Mama. Sanah helwah yg ke-51. Semoga Mama panjang umoq, murah rezeki, hepi selalu. Luv u sooo much. (^_^)

----------------------------------

Aik??! Kata ada 11 orang.. Mana p lagi 3 orang..?? Sabaq aa. Ni baru nak explain. Adoiiii laa.

X dak gambaq:

22nd November- Ali Hashim

Abang Ali ni husband Kak Chik Jidah. Kira Abang ipaq Amie la. Kadang2 rasa macam abang ipaq aku sniri plak. Haha. Tym tengok bola.., aku, Amie, ngan dia geng habeyh aa. Dia memang suka skill Azmi Muslim. Hobi? Mengai ikan. Kira tym mengai tu.., partner sejati Baba aku laa. X paham tui ngan orang suka mengai niyh. Biaq la kan. Asai hati depa hepi. Hehe. Hepi b'day yg ke-37. Best of luck in Fasco Sdn. Bhd.

30th November- Mahaiyadin Awang

Aku panggey Long Man. Dia abang sulung Mama. Seorang tok wan yang sempoi. Haha. Dia ada 6 orang cucu dah. Trademark dia dpd aku kecik sampai besaq ni, dia suka ketuk pala aku. Hehe. Dia paling rapat ngan pupu aku, Mamat. Geng rokok daun. Hehe. Kalaw x silap aku.., taun ni b'day dia yg ke-67.

30th November- Ahmad Awang

Haa.. Ni Njang aku. Pic dia sorang aku x dak.. Pic dia khusyuk sembelih lembu tym raya hari tu ada la.. Hampa check balik kat post aku. Njang ni lahir taun 1957. Tapi dia tetap anak pasca merdeka. Kira x tulen laa walawpun seusia dengan kemerdekaan negara. Hehe. Dia seorang yang suka wat lawak. Lau dok ngan dia alamat x larat gelak aa. Hehe. Sanah helwah yg ke-53 Njang.

Semoga kalian panjang umoq, murah rezeki, hepi selalu. Kalian adalah sebahagian dpd hidup saya. Jadi.., kalian adalah perkara terbaik sepanjang hidup saya. (^_^)


Love,

munirah azmi
TUAN PUNYA BLOG


1 comment: