Friday, December 10, 2010

RAYYAN GILLION

Moshi-moshi (^_^)

Kan hari tu aku p Jalan TAR. So aku beli novel niyh. Gila gaban best.. Aku beli 5/12. Tak sangka la plak buku ni launching 4/12, sehari b4 aku p beli. Hehe.


Tapi, kenapa tajuk post aku buh Rayyan Gillion walhal tajuk dia Rayyan Fantasi..?? Sebab Rayyan Gillion tu nama hero kat Yuk'kaa. Lau kat Bumi nama dia Aiddin Ibrahim. Mesti hampa pening kan..?? Haha.

Aku rasa, lau aku stori kat sini mesti hampa kata aku gila. Hahahahaha. Ya!! Aku gilakan fantasi.. Hehe. Perempuan pun bleyh berfantasi plot lam buku tu.., apatah lagi kaum lelaki. Aku rasa guys kat luaq sana perlu beli. Hampa mesti suka punya. Memang sesuai dengan term 'Ketika membaca novel ini, pastikan di sekeliling anda adalah realiti kerana fantasi begitu bijak menipu fikiran'.

Komen utama aku. Unexpected. Lain dpd karya Ramlee Awang Murshid sebelum niyh. Antara realiti dan fantasi, aku lagi prefer tym fantasi la.. Tym depa perang kat Yuk'kaa. Perghhh. Memang best habeyh. Kapsul, laser, kuasa agung. Hehe. Kawwww punya.

Aku nak sentuh semua yang fantasi. Yang realiti aku malas cita sebab aku pilih fantasi. Watak? Rayyan, Mika, Mij-Gillion, Furga Gillion, Sulus, Saher, Sanggora, Na'in, Janir, Tarak, Gitor. Bangsa? Rayyan, Sandor, Aloi. Tempat? Kota Thasur, Wilayah Whimur, Wilayah Tenggara, Wilayah Furr, Unjuran Segenting, Jajahan Karuh. Klasik kan nama2 yg dipilih..

Aku suka kat Rayyan.. Tapi bagi aku Na'in lagi sempoi aa.. Kemahiran boomerang dia memang mantap ah. Hehe. Kira RAM memang ada kepakaran bagi aku ralit berfantasi ah. Hahahaha. Kredit to RAM for new invention of novel. Teruskan perjuangan dalam karya anda.

Bila aku cerita kat roomate aku 2 orang tu.., depa gelak terkekeh2. Tu laa hampa. X dak seni baca novel. Aparaa.. Hehe. Balik2 nak cinta cintun.. Bosan aa. Bila dah beli novel ni mula aa. Addicted. Serungaih tui...

Di kesempatan ni jugak.. Hepi b'day yang ke-21 kat Syaket a.k.a Muhammad Syakir bin Shaili, yang merangkap classmate aku. Semoga panjang umoq, murah rezeki, hepi selalu. (aku rasa dia sentiasa tlajak hepi kalaw tym dia hepi)



bajet macho la hg wey.. porahhh. haha


Yang penting, pakat2 p beli Rayyan Fantasi. Ok? Bersama kita sokong novel tempatan. Heheh. Dpd kita dok buang dit beli macam2 bek kita beli novel yang dalam kategori buku. Tui ak? Haa.. Buku oh buku. Aku chenta sama kamu.

Love,

-munirah azmi


No comments:

Post a Comment