Friday, December 17, 2010

FOX?

Satu kejayaan kerana tiap2 hari aku blogging.. Haha. *=P VICTORY!! Cewahhhh..

Dekat kolej aku ada program 'bedah buku'. First2 tu aku tcengang bangang bila dengaq 2 perkataan tu. Kat layar minda segera aku terbayang buku tu jadi katak hijau yang agak besaq dan gemuk.. Ewwww. Then ada budak form 4 bedah katak tu. Wawawawawa. Ngarut gila. Rupanya wat sinopsis ringkas pasai buku tu. A a a a a. Gila advance nak operate.. Akakakaa.

Jom aku ajak hampa operate. Tapi nak ajak operate cerita Korea. Heheh. La ni aku tengah demam Korea. Kira overnight aa. Hahah. Aku dah habeyh 3, 4, 5 hari lepaih melayan cita. Tapi baru hari ni jadi entry. Wiwiwiwi.

So then.., moh le kita operate.. Kalaw ikut perkiraan kitaran hayat nyamuk (gila ka apa niyh), dah lama aku habeyh tengok. Around sebulan ada rasanya. Tapi sebab yang menyebabkan aku tiba2 hilang mud demam Korea.., tu pasal t'bantut. Semua ada 16 episod. Bleyh la kan... Aku stop takat episod 11. Hehe. Then hari tu aku sambung balik.

Cita yang aku tengok tu tajuk dia My Girlfriend is a Gumiho. Gumiho tu maksud dia nine-tailed fox.. Cita niyh genre romantik, komedi, fantasi.

Ni semua Syida punya pasai. Dia offer hard disk dia kat aku. Ngeee.. Apa lagi. Belasahhh...

Casting dia agak ramai. Tapi aku fokus kat depa 3 orang ja. Main character cukup la. Merap aa lau nak suh cita sorang2. Kan? Kan? Kan?

Shin Min Ah sebagai Gumiho
Le Seung Ki sebagai Cha Dae Woong
No Min Woo sebagai Park Dong Ju

Sebagai tukang kritik x tauliah dan kadang2 x ktahuan.., 1st kali aku tengok.. Komen standard: Hero x handsome. Kemudian... Jeng3!! Kuaq lak watak seorang psycho. Wooooooo... Handsome kowt. Tiba2 tpikiaq. Awat laa jadi hero kedua ja..?? Haih. Pendapat aku disokong Kak Fa. Heheh. Seia sekata kami 2 orang.

Cerita ni 2010 punya. Kira dasyat laa aku kali ni sebab tengok cita 2010 tanpa p beli CD. A a a a a. Btw.., nampak cam tah hapa2 cita niyh. But don't judge a book by it's cover. Cita ni ada gak terselit unsur cinta 3 segi yang menjadikan ia triangle dalam bahasa Inggerisnya.. Haa. Besaa aa lam cita lau triangle love... Tapi nak habaq kat hampa, cara pengolahan unsur cinta 3 segi tu lain aa. Paling meruntun perasaan aku bila Dong Ju selaku orang yang direject cintanya ngan Dae Woong yang diterima cintanya oleh Mi Ho teriak dalam scene episod 14 x silap. Perghhhh.. So what? Ini bermakna aku pun join hero 2 orang ni teriak.

Dae Woong jenih gila2. Dia self-esteem habeyh. Matlamat hidup sangat x jelas. Reja perabih duit tok wan dia ja. Mak cik dia pun naik tension ngan pe'el dia. Tapi bila Mi Ho masuk lam hidup dia.., dia berubah. Dia sanggup tinggai harta demi Mi Ho. Then.., dia sanggup berkorban demi cinta. Penangan cintakah namanya e2? Ceh! Lagi maw tanya derr. Dia memang tkejut sebab bleyh fall kat pmpuan cam Mi ho. Ya laa. Mi Ho bukan manusia..

Park Dong Ju plak 1st impression aku: Psycho. Kadang2 aku rasa macam dia hidup dalam dunia sendiri. Haaa.. Style rambut dia macho. Hahahaha. Walawpun dia nampak psycho, tapi tahap cool dia memang gorgeous nak mampuih aa. Wink! Wink! aku. Dan.., seorang gentleman. Ni pun sanggup berkorban demi cinta dan orang yang dia sayang. Mungkin cara dia men helah tu x betui.., tapi cinta dia memang betui..

Mi Ho ni reja dia makan daging ja. Pagi petang siang malam daaaaging ja. Lepaih makan daging mesti pkena soda. Cara dia makan macam sedap sangat ja. Naik stres aku tengok. Haha. Mula la aku lapaq burger. Slurppp... Lap ayaq lioq, lap ayaq lioq. Sat g basah blog aku kna yaq lioq hampa. Hahahahaha. Mi Ho ni pcaya cinta dia bukan fantasi tapi realiti. Park Dong Ju lak memang x caya manusia bleyh setia dengan gumiho.

Kalaw lam cita Oh! My Lady aku suka absolutely Siwon-sshi aa. Tapi lam cita niyh, aku suka Park Dong Ju (^_^) . Tunggu plak pasni sapa lak jadi favourite hero aku. Hahaha. Tapi kan. Serious aa. Comey cna pun No Min Woo.., Siwon tetap ranking num 1 aa. The best!!

Masalah pelik kebiasaan aku laa yang aku dok tengok.., orang suka hero, aku lagi suka hero ke-2. Haha. Agak susah laa aku nak suka 1st hero. Hehe. X caya..?? Lam cita Autumn in My Heart, pupu aku majoriti suka dan orang lain gak aku rasa, depa suka Song Seung Han yang pegang watak Yoon Joon Suh. Aku dak.. Aku suka Won Bin. Lam tu nama dia Han Tae Suhk. Hahahahahahaa.

Kesimpulannya.., p la tengok cita My Girlfriend is a Gumiho. Kadang2 biaqlah kita berpijak kat bumi fantasi daripada realiti. (motto baru aku rasanya) Best oo fantasi niyh. Hehe. Jangan lupa tengok. Kalaw kat hostel uu akan ada jugak aih Korea addicted. He.

END

novelis cerita sendiri,
munirah azmi

No comments:

Post a Comment