Saturday, May 28, 2011

일지매

Assalamualaikum... Wohhhhh.. Lama gila aku x bertandang face-to-face dengan baby blog.. Mianh.. (-_-)

Dah2... Malas aku nak bercengkerama ngan baby blog. Hehe. I didn't want to spoil her.. Dushhh!!

Okey.., cita ni lama gile.. Dah lama..., lapuk, dan berabukssss... Uhuk! Uhuk! Terbatuk la konon... Hehe. Kata dah berabuk.. So aku pun wat2 la batuk.. Ngeee~~

official promo.. (^_~)

Cerita ni on aired tahun 2008. Hehe. Well....., aku kan suka tengok cita hat dah lama orang tengok... Kekekekeke. Main theme pasai Iljimae ialah historical.. Even historical.., cerita dia serius x boring.. Thumbs up! b(^_^)d

In my opinion..., cerita ni sebenaqnya mencari kebenaran.. Kira macam balas dendam ataih apa yang dilakukan..

Move to ----------------------------------------->>>> casting


Lee Jun Ki as Iljimae/Yong/Lee Geom

Masa jadi Iljimae, dia sangat licik dalam pergerakan.. Memang x dak sapa perasan ngan kehadiran dia.. Iljimae x kan bunuh orang kecuali untuk berkongsi kesenangan ngan penduduk kampung saja. Ingat senang nak curi benda paling berharga lam istana..??? Paling daebak masa dia rancang macam mana nak masuk istana tanpa disedari oleh guard2 istana yang sentiasa berkawal 24 jam.. Mantop!! Penuh bergaya la..... Smart!! <3

Masa jadi Yong..., Jun Ki jadi bodoh2 alang. Memang dia pandai berlakon.. Dia ada ayah yang sangat sayang kat dia.. Kiranya ayah dia sentiasa back up dia kalaw dia wat salah.. Ada sebab kenapa ayah dia back up dia.. Dia jugak wat majlis kahwin rasmi kat parents dia.. Memang anak yang baik walawpun selalu wat masalah kat luaq rumah.. Hehe. Sebenaqnya watak niyh hanya satu topeng untuk achieve success.. Heheh.

Lee Geom... Satu nama yang orang sentiasa buru sebab ayah dia adalah pemberontak.. Padahai konspirasi untuk mengukuhkan lagi kuasa sebab tu ayah dia jadi mangsa.. FYI.., ayah dia mati secara sadis. Huwaaaaa... Sedih gila kot!! Sebab tu la dia mencari kebenaran... Aku wat kesimpulan..., sejarah hidup dia saaaaaaangat sedih. Ayah ngan kakak dia mati depan mata.. Huwaaaaaaaaaaaaaaa. Sebab dia trauma.., dia lupa ingatan selama 13 tahun.. *=,(

Han Hyo Joo as Eun Chae

Haaaa... Eun Chae niyh sangat bersopan-santun.. Ayah dia paling lemah kalaw dia pujuk.. Heheh. Princess yang sangat baik hati sebab dia membela nasib rakyat2 yang susah.. Memang well-mannered habeyh aa... Daebak!! Eun Chae in love ngan Iljimae... Whoaaaaaaaa!! Gila excited aku!! Tapi sampai last Iljimae x reveal dia sapa... Lam masa yang sama.., dia sangat caring kat abang dia.. Masa Eun Chae nak p Jeju..., Yongee teriak.. Huwaaaaaaaa (aku pun sama la.. bajet aku pun blakon sama lam ceta niyh.. hahahahaha. aku kan pulun...) Tapi Lee Geom adalah 1st love Eun Chae... Memang sweet la... Depa share minat yang sama... Titis flower~~

<3 Geom Chae <3

Lee Young Ah as Bong Soon

Heheh.. Ni juara gila2. Kekekekeke. Dia dibesaqkan oleh ayah yang sangat terer martial arts.. Selalu kena buli ngan ayah dia. Hahahahahaha. Dia ni memang sayang kat Yongee.. Betui ka kita akan wat apa saja untuk melindungi orang yang kita sayang...??? Tu la yang Bong Soon wat kat Yong. Dia ni suka menegakkan keadilan... Dia sanggup mogok asaikan orang yang salah mesti dapat hukuman yang setimpal.. Very sweet laa.. Dia ni muncul masa zaman budak2 Geom..

Park Shi Hoo as Shi Hoo/Ja Dol

Wohhhhh.. This macho man.. Wink! Wink! Hahahahaha. X sangka akhirnya aku berjaya tengok dia acting. Ya la.. Sebelum niyh aku tengok dia jadi watak karangan lam cita Haru ja. Hahhahahaa. Dia ni suka kat Eun Chae.. Sangat loving la.. Sebenaqnya dia simpan perasaan kat Eun Chae sebab Eun Chae selalu back up dia.. Memang dia loving ahhhh~~~ <3 Dia sanggup berkorban kat Eun Chae.. ~Jari abang Shi Hoo lagi cantik dpd jari perempuan~ Huwaaaaaaa~~ Sedih syiot!! Dia niyh dalam masa yang sama.., simpan dendam rindu kat mak dia.. Sob3. paling nampak ketara..., dia memang jenis protective.. I loikeeee protective man.. Kekekekekeke. <3

A-haaaa. This is Geomee and Eun Chae during kids...
Yeo Jin Goo as Lee Geom & Kim Yoo Jung as Eun Chae

Yang aku nak gelak sangat muka Jin Goo ngan Jun Ki memang nak sama. Hahahhaahaha. Pandai gila director cari casting.. The most yang aku gelak.., aku kenai Hyo Joo masa dia blakon lam ceta Postman to Heaven.. Lam ceta tu dia gila2.., tapi lam Iljimae dia memang layak jadi noble lady. Kekekekekekek. Congrats to Hyo Joo.. ^^

Pasai Jun Ki plak.., dia aku knai masa lam ceta My Girl. Aku ingat g..., tym tu majoriti sepupu aku ngan member2 aku sumua suka Lee Dong Wook a.k.a Seol Gong-chan. Aku ja suka Seo Jung-woo a.k.a Lee Jun Ki.. Heheh. Tu la first time aku tangkap chentan ngan beliau. Hehe.

p/s: siwon-ah..., before i'm in love with u.., i'm in love with jun ki.. that's the fact.. hehe. please don't mad. (^_~)V


Love,
munirahazmi love soldieroflight.. <3

No comments:

Post a Comment