Sunday, July 3, 2011

Lelaki oh Lelaki

Assalamualaikum... (^_^) Today i'm awake from day-dreaming.. Come back to my sense.. Kekekeke. (^_~)V

This entry.., i would like to write in my mother's language (how about father's language..?? erkkk~~ (@_@) dizzy with baby blog behave..) Therefore, readers out there.., if u ask help to Mr. Google definitely it wouldn't help u.. I'm using north dialect.. Peace (^_~)V

--------------------------------------------------

Semalam yang tercetus idea nak tulih masa dok lam reta tunggu mama ngan baba aku p market..

Aku taw manusia niyh khalifah Allah.. Dan aku taw antara lelaki ngan perempuan.., LELAKI tu lagi hebat.. Tapi aku tertanya2...

Lelaki sekarang memang suka tayang boxer aa..??? Dah la kotak2.. Hahahahhaaha. Aku rasa kalaw nak ganti papan dam aji hat kita dok men zaman kecik2 dulu pun bleyh.. Kah3.. Pakai seluaq pun londeh.. Apa punya trend la hampa niyh.. Bagi Twitter ja ada trending dah la... Actually aku memang nak gelak.. Tapi dalam masa yang sama aku kesian la... Hang bajet hang hot kot dok tayang boxer.. Adushhhh.. Apa nak jadi ngan lelaki sekarang.. Come on la.. Kalaw macam tu la gaya..., setakat ambik jadi boifren bleyh la wey... (aku x maw... not my taste) Atau bahasa kasaqnya JUST a piece of meat.. X kan hampa x taw perempuan suka lelaki yang berkarisma..?? Sila serlahkan karisma anda.. Ok. Stop. So guys out there.., apa hampa ingat hampa ja ka yang kena jaga mata..??? Mata kami kaum perempuan ni pun kena jaga la wey..

Bleyh pakai short.. Tapi hat lepaih paras lutut laa.. Halamak.., yang pakai hat tutup lutut tu aku jarang jumpa.. Hat tunjuk lutut ada. Wey.., buruk aa.. Kalaw perempuan jatuh cinta kat hampa sebab lutut hampa tu.., silap besaq aa.. Bulu roma pun nak tayang ka..??? Aset... Kah3. Pakai seluaq zaman hampa skol dulu lagi nampak macho b'banding pakai short.. Serious aku cakap.. Allah dah bagi peluang kat kaum adam ada sedikit saja batasan aurat yang perlu jaga kat tubuh.., kenapa hampa x jaga.. Pusat sampai lutut ja pun. Ok laa.. Aku husnuzzhon.. Panaih kot pakai seluaq panjang ni kan..???

Rambut..., halamak.. Panjang gila.. Aku perempuan niyh pun simpan rambut x panjang cam lelaki.. Kakakakakkaa. Hat tu memang nak gelak.. Tapi aku penah jumpa 1 couple niyh.. Mesti la wife kan sebab anak b'ceridau. Wife comey gila... Perfect tutup aurat.. Husband dia...??? Erkkkk~~~ Rambut panjang sampai tengah belakang ada.. Kalaw jadi cam uu.. Orang akan kata.. Husband tah hapa2.. Mesti dia rasa menang.., dia tah pa2 tapi wife dia elok.. Gila x malu.. Pnah x dia tpkiaq ayaq muka wife dia..??? Ya.., dia memang bleyh berbangga ngan wife dia.. Tapi wife dia bleyh dak nak bangga pasai husband dia..?? Ya!! Bangga... Tapi tidak untuk rambut panjang tu.. Ala... lantak u la b.., dosa u, u tanggung sendiri.. Dosa i selaku wife u pun u yang tanggung.. Wat la ikut suka u.. Nak kami perempuan niyh cakap macam tu ka kat hampa..??

-----------------------------------------------

Aku x dak niat pun nak hentam kaum Adam.. Baba, tokwan, pakcik2 aku pun lelaki. Tapi mengenang budak lelaki zaman sekarang.., haih. Seram seyh.. Aku nak kawen ngan kaum adam. Senonoh la sket.. Cna nak wok lik tunjuk kat mama ngan baba ni, kalaw hampa x senonoh.. Jangan la wat zalim kat aku ngan kaum hawa hat lain.. Kami x maw jadi spinster..

So sama2 la kita prebaik diri masing2.. Lelaki dengan cara depa.., perempuan cara depa. Kita x tlambat g nak kembali kat landasan syariat hat betui.. Mudah-mudahan.. Insyaallah.. Amin... ^^

----------------------------------------------

Sanah helwah yang ke-21..
Semoga panjang umoq, murah rezeki, hepi selalu.
Aamin..


Ross.., aku sayang hang!! ♥♥♥
Bila nak jumpa ngan hang tataw.. Sob3. *=,(
Take care beb..


Love,
munirahazmi

No comments:

Post a Comment